Marketing behawioralny
Nie tylko to czego w danym momencie szukamy, ale przede wszystkim to jakie mamy intencje oraz potrzeby przybliża nas do podjęcia decyzji o zakupie danego towaru czy usługi. Odwiedzane strony, klikane linki czy wyszukiwane informacje budują unikalny profil każdego Internauty, którego odpowiednie wykorzystanie zwiększa skuteczność reklamy.
To właśnie na danych, które pozwalają określić potrzeby oraz gotowość do dokonania zakupu opiera się marketing behawioralny. Teraz może on sprzedawać także dla Ciebie!

Czym jest marketing behawioralny?
Kierowanie reklam w marketingu behawioralnym odbywa się na podstawie profili Internautów. Zawierają one szczegółowe dane o aktywności danego użytkownika w wirtualnej przestrzeni – m.in. na podstawie odwiedzanych stron, podejmowanych działań czy wyszukiwanych informacji. Następnie profile te są grupowane w taki sposób, aby tworzyły spójne i jednorodne zbiory. To właśnie dlatego, często w sieci oglądamy reklamy, które faktycznie odpowiadają na aktualne potrzeby związane z naszym życiem prywatnym lub zawodowym.
Jak działa marketing behawioralny?
Marketing behawioralny minimalizuje ryzyko błędu w doborze przekazu reklamowego. W wielu przypadkach jest więc kompletnym przeciwieństwem do reklam wyświetlanych wyłącznie na podstawie wpisanych słów kluczowych.
Google Ads oraz SEO często nie pozwalają dotrzeć do osób faktycznie zainteresowanych danym produktem czy usługą. Dlaczego? Klient wpisując w wyszukiwarce Google np. frazę „wyprawka dla dziecka”, może mieć na myśli zarówno wyprawkę do szkoły, jak również wyprawkę do szpitala (oraz wiele innych rzeczy). To sprawia, że wyniki w Google mogą nie być trafne. W sytuacji, gdy młoda mama wpisze w wyszukiwarce hasło „wyprawka dla dziecka”, a w odpowiedzi zobaczy wyprawki do szkoły – to kompletnie nie będzie nimi zainteresowana.
Marketing behawioralny pozwala na wyświetlanie reklamy „szytej na miarę”. Reklama jest tworzona za pomocą narzędzi Facebooka, przy użyciu zgromadzonych profili oraz danych ogólnodostępnych. Jeżeli posiadamy konto prywatne na Facebooku – to portal ten cały czas zbiera o nas informacje. Nie tylko na podstawie tego co uzupełniliśmy w profilu, czyli imienia, nazwiska, stanowiska zawodowego, wieku czy miejsca pracy, ale również o naszej aktywności w sieci (także poza Facebookiem).
Wybierz plan dla siebie
Bazując na doświadczeniach związanych z realizacją wielu skutecznych kampanii marketingu behawioralnego, przygotowaliśmy gotowe plany, które różnią się od siebie ilością przekierowań na stronę internetową. Klientom oczekującym niestandardowych warunków polecamy natomiast indywidualną ofertę, która uwzględnia wszystkie specyficzne cechy prowadzonego biznesu.
1000
Gwarancja min. 1000 przekierowań na stronę w miesiąc.
3000
Gwarancja min. 3000 przekierowań na stronę w 3 miesiące.
6000
Gwarancja min. 6000 przekierowań na stronę w 6 miesięcy.
Indywidualna oferta
Cena i warunki ustalane indywidualnie z Klientem.
Wypełnij formularz, oddzwonimy do 15 minut!
Działanie na przykładzie
Załóżmy, że na dowolnej grupie sprzedażowej na Facebooku użytkownik doda post o treści: „Szukam kawalerki w Warszawie. Czu ktoś ma do wynajęcia małe mieszkanie w dobrej cenie?”. Na tej podstawie algorytmy Facebooka przypiszą użytkownika do odpowiedniej grupy odbiorców, dzięki czemu stołeczna agencja nieruchomości będzie mogła dotrzeć do niej z reklamą swojej oferty mieszkań na wynajem. Z dużym prawdopodobieństwem stanie się to jeszcze zanim ktokolwiek zdąży udzielić odpowiedzi na grupie.
Siatka połączeń
Facebook oferuje niezwykle rozbudowane możliwości w zakresie łączenia wielu cech i zachowań podczas doboru grupy docelowej. Dzięki temu trafność doboru reklam jest wysoka, a skuteczność ich działania potwierdzona wieloma skutecznymi kampaniami. Poniższe opcje to tylko drobny wycinek, który pozwala jednak zorientować się, jak precyzyjne mogą być algorytmy Facebooka.
Na podstawie jakich danych można tworzyć siatki połączeń?
- Wiek
- Miejscowość
- Zainteresowania
- Stanowisko zawodowe
- Poziom wykształcenia
- Osoby przebywające daleko od miasta rodzinnego
- Osoby krótko po przeprowadzce
- Osoby krótko po ślubie
- Osoby niedawno zaręczone
- Osoby, które niedawno zmieniły pracę
- Rodzice niemowląt
- Osoby obchodzące rocznicę w najbliższych 30 dniach
- Rodzice nastolatków
- Osoby po rozwodzie
- Osoby wolne
- Osoby w separacji
- Po pracodawcach
- Praca (po branżach)
- Po markach telefonów
- Po osobach grających na konsolach
- Po osobach, które najczęściej kupują
Gdzie wyświetlają się reklamy?
Marketing behawioralny pozwala wyświetlać reklamy nie tylko na Facebooku. Oprócz tego kampania może być prowadzona także na Instagramie oraz w całej sieci reklamowej, nazywanej Audience Network by Facebook. To sprawia, że reklamy może zobaczyć niemal każdy Internauta w Polsce, co w połączeniu z precyzyjnym kierowaniem zwiększa efektywność prowadzonych działań.

- Aktualności na urządzeniach mobilnych
- Aktualności na komputerach
- Artykuły ekspresowe
- Prawa kolumna na komputerach
- Aktualności marketplace na urządzeniach mobilnych
- Aktualności marketplace na komputerach
- Facebook stories
- Ogólne wyniki wyszukiwania Messenger (między wiadomościami znajomych)
- Messenger stories

- Aktualności na Instagramie
- Instagram stories

- Reklama w sieci reklamowej związana z wcześniejszą aktywnością na Facebooku (może pokazywać się na dowolnej stronie poza Facebookiem)
Przykładowe efekty kampanii
Poniżej prezentujemy kilka przykładowych raportów, które pokazują jak wielu użytkowników może trafić na stronę internetową dzięki precyzyjnie kierowanym reklamom. To sprawia, że marketing behawioralny realnie przekłada się na sprzedaż i pozwala osiągnąć wysoki zwrot z inwestycji.
Często zadawane pytania
Nie. Reklama jest emitowana przez cały okres obowiązywania umowy.
Nie. Nie ma żadnych dodatkowych opłat przy zrealizowaniu większej od minimalnej liczby przekierowań.
W takim przypadku przedłużymy czas trwania kampanii do momentu, aż minimalna liczba kliknięć zostanie zrealizowana.
Tak. Raport wyślemy pod koniec kampanii lub na prośbę w dowolnym momencie. W tym celu wystarczy wysłać maila na adres [email protected].
Niestety nie. Planując kampanię doradzamy w zakresie wyboru produktów, a w niektórych przypadkach sugerujemy kierowanie użytkowników do strony głównej. Ceny za kliknięcia na Facebooku zmieniają się średnio co 2 miesiące, a tak istotna zmiana w kampanii mogłaby sprawić, że jej koszt uległby istotnemu podwyższeniu.
Wszyscy jesteśmy ludźmi, więc traktujemy się jak ludzie. Jeżeli firma zostanie zamknięta, prosimy o taką informację na maila [email protected] wraz z dokumentami potwierdzającymi zamknięcie działalności gospodarczej. Rozliczenie zostanie przygotowane indywidualnie, uwzględniając poniesione dotychczas koszty.
Tak. Maksymalna liczba stron na które można przekierowywać klientów wynosi 10. Gwarantowana liczba przekierowań obejmuje w takim przypadku sumę przekierowań na wszystkie strony w kampanii.
Nie. W takim przypadku przekierujemy klientów na stronę z fanpage Spotted Polska.